sobota, 8 grudnia 2012

Olympus E-PL3. Filtry artystyczne.

Dzięki uprzejmości firmy Olympus mogę testować model E-PL3. To bezlusterkowiec z wymienną optyką w systemie mikro 4/3. "Przesiadłam" się na niego po użytkowaniu kompaktu Olympusa SP-560UZ, więc tak naprawdę wszystko jest dla mnie nowe. Nie mam porównania jak na razie z innymi bezlusterkowcami, ale mogę powiedzieć, że jest naprawdę doskonałym aparatem nawet dla bardzo wymagających. Odkrywam go codziennie na nowo i ciągle znajduję kolejne, zaskakujące i potrzebne rozwiązania.
Pierwszą opcją jaka mi się spodobała to były filtry artystyczne (efekty kreatywne), których E-PL3 ma 6 - w kolejności: pop art, zmiękczenie ostrości, ziarnisty film, fotografia otworkowa, diorama i moja ulubiona dramatyczna tonacja.
Oczywiście każdy z tych filtrów, można stosować w zależności od przedmiotu i tematu fotografii.
Ja dzisiaj postanowiłam wypróbować tryby na architekturze gotyckiej.
Zdjęcia robione obiektywem 14 - 42 mm.
Zapraszam do obejrzenia - jak dla mnie przy tego typu obiektach idealnie sprawdzi się ziarnisty film, no i oczywiście tonacja dramatyczna.


Zdjęcie w oryginale


Pop art


Zmiękczenie ostrości


Ziarnisty film



Fotografia otworkowa



Diorama


Dramatyczna tonacja






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz